POJK 45: Perbedaan Fokus Fungsi Remunerasi antara Regulator dan Praktisi, Tantangan Perbankan Indonesia.

POJK 45 tentang Remunerasi yang diterbitkan OJK di akhir 2015, telah memberikan PR besar untuk seluruh praktisi Reward perbankan di Indonesia untuk menyesuaikan kebijakan internal masing-masing dengan aturan baru tersebut. Penyesuaian kebijakan ini bisa dibilang gampang tapi sekaligus sulit dan menantang.

Klik disini untuk baca selengkapnya

Klik disini untuk download Salinan POJK 45 tahun 2015

Tujuan diterbitkannya POJK 45 adalah untuk meningkatkan Ketahanan Industri Perbankan dan menciptakan disiplin pasar, sesuai dengan perkembangan standar internasional

Tujuan diterbitkannya POJK 45 adalah untuk meningkatkan Ketahanan Industri Perbankan dan menciptakan disiplin pasar, sesuai dengan perkembangan standar internasional

Advertisements

About Erwin Muniruzaman

A seasoned HR Practitioner with a span almost 15 years on overall HR experience practice of strategizing, policy making and running HR Service operations in Banking Industry and Retail in Indonesia. Developing HR strategy and practice align with Business Strategy as continuous goals. A passionate Reward designer, genuine Talent strategist and enthusiast Problem solver that always eager to share his ideas, opinions and experiences about HR related topics (especially Indonesian cases) to public, as a speaker as well as a HR blog writer in his personal blog/LinkedIn Profile : http://www.mewarisgagasan.wordpress.com https://id.linkedin.com/erwinmuniruzaman

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: